31 Mart 2013 Pazar

“Sanat doğadan çıkarılan bir soyuttur.” Gauguin!


“Renk bir zevk ve duygu işidir.”
“İnsanın söyleyecek bir şeyi olmalı. Yoksa olmaz. Her şeyden çok resmi sevmeyince insan ressam olamaz. Hem sonra mesleğin inceliklerini bilmek de yeterli değildir. Duygu ve çoşku da gerek. Bilim çok iyi ama bizim için imgelem daha da gereklidir… “ demiş Edouard Manet.
*İmgelem: insanın istediği şeyleri gözünde canlandırabilme yetisinin ürünlerini kapsayan evren. (en azından vikipedi öyle olduğunu düşünüyor.)
Öyle sanki sanat tarihi okumuşum edasıyla beylik laflar etmeye kalkışmadım onun yerine alıntıladım. Ancak şu bir gerçek ki ben Arşi Olcay'ın en çok aklına geleni resmettiği ve bunlar için bazen bir gazete kağıdını bazen bir çikolata kartonunu tuval gibi kullandığı resimlerini sevdim. Çünkü bana göre de 'sanat doğadan çıkarılan bir soyuttur!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder