18 Nisan 2013 Perşembe

Esrarengiz dolaptan çıkanlar: kısım 2

 Dün bulduğum hazineyi paylaşmaya hız kesmeden devam edeceğim. Bugün kuzenimden hatırladığım bir ayrıntıyı da paylaşmaya karar verdim. Biz küçükken anneannem ve dedem Ankara Küçükesat'ta otururdu. Çocukken her bayramda gittiğim bir yer olması ve küçükken 1 sene boyunca orada yaşamış olmam dolayısıyla ben çok severim Küçükesat'ı. Dedemin çalışma odasını anneannemlere gittiğimizde biz işgal ederdik. Dünden beri bahsi geçen dolap ise işte bu odada dururdu. Camlı  ve bolca kilidi bulunan bir dolaptı bu. Yıllar sonra ancak açabilecek hale geldim. Çünkü dedem bu dolabın kilidini açan anahtarı cebinden beş dakika bile çıkarmazdı. Şimdi ise içinden çıkan birbirinden güzel malzemeyi paylaşmak için bana fırsat vermiş oldu. Malzemelerini ve çizimlerini o kadar iyi saklamış ki, hala hepsi ilk günkü gibi düzenli ve güzel.


  • Bir çok farklı marka ve renkte kumaş boyası

Mavi, sarı, kırmızı ve yeşil renklerdeki büyük kumaş boyaları şu an hala kullanılabilir halde. Altın sarısı bir taneye de rastladım oldukça parlak ve canlı duruyordu. Bunca kumaş boyası, cep telefonlarının ilk çıktığı zamanlarda piyasaya çıkan Motorola marka cep telefonu kutusunun içinden çıktı.










  • Rus malı guaj boyalar


 Dışarıdan bakınca oyun hamuruna benzettiğim şeyler guaj boya çıktı. Renkleri ve şekillerini çok beğendim. Dedem boyaların kapağına Türkçelerini de yazmış. Ancak kapakların üzerindeki tek yıldız ve üç yıldız gibi ibarelerin ne olduğunu çözebilmiş değilim.









  • Avusturya -Hermann Nitsch marka yağlı boya seti


 Boyalar Dresden'de üretilmiş. Yaptığım bir gezi sırasında Dresden'e gitme fırsatı buldum. Kesinlikle çok güzel. Şehrin II. Dünya Savaşı sırasında bombalandığını ve neredeyse tamamının tekrardan yapıldığını hatırlatmakta fayda var










  • Karakalem çalışmalarında kullanılan çeşitli kalınlıklardaki kalemler 




 Üzerinde Çekoslovakya'da üretilmiştir ibaresi bulunuyor. Üretildiği yer "Bohemia" olarak adlandırılan, şimdiki adıyla Çek Cumhuriyeti sınırları içinde yer alan orta Avrupa'da bir bölgedir. Prag'da üretilen bir çok süs eşyasının üzerinde de bu yazı görülebilir.









  • Sulu boya seti



 Kutusunun bu kadar güzel olabileceğine inanamadığım sulu boya takımı. Gördüğüm sulu boya takımlarının sadece renkleri değil kutuları da çok güzel.









  • Royal Talens marka suda çözünen boya seti



Suda çözünme özelliği olan bu boyaları ilk gördüğümde yağlı boya sanmıştım
 Hala dünyada kullanılan en kaliteli boya markalarından. Kutuların içinden çıkan karıştırma kapları da çok kullanışlı. Renkleri inanılmaz güzel. Gördüğümde kesinlikle bayıldım. Boyalarla ilgili bilgi için http://www.talens.com/en-gb/information/ ziyaret edebilirsiniz.


Dolabın öyküsü ve içinden çıkanlar bitmez ancak en azından bana onları nasıl kullandığına ilişkin fikir verdi. Bazıları daha az kullanılmış olduğu için yepyeni duruyor. Dolabı karıştırırken kız teknik öğretmen okulunun ders notlarını buldum. Yani anneannemlerin ders notları. İtiraf ediyorum çok değişik bir duyguydu. Ancak fasikül şeklinde basılmış notların içini açınca hazırlayan kısmında Arşi Olcay'ı gördüm. Elime geçen ilk kitapçık "perspektif" oldu. Çizimlerle yazılarla açıklamış. Sonra onlardan bir düzine olduğunu fark ettim. Dedemin en çok kullandığı kelimelerden biriydi perspektif. Elime geçen ilk kitapçığın bu olması da beni ayrı bir ruh haline soktu. Öğrenecek çok şey var okumaya koyulmak lazım.
Anneannem bütün bunlara hala gözü gibi bakıyor...Onlar iyi ki var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder