24 Nisan 2013 Çarşamba

Nerede o eski 23 Nisanlar??

Nerede o eski 23 Nisanlar!
"Ben çocukken şahane törenlerle 23 Nisan kutlanırdı" diye bir cümle kurmama maalesef yaşım müsaade etmiyor çünkü bundan 20 sene önce de zaten kutlamalar epeyi azalma göstermişti. Ancak bu durum annemlerin zamanında yapılan törenler ve hazırlıklarını anlatmama engel teşkil etmeyecektir. Dün Atatürk'ün bize armağanı olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramını kutladık. Çok tatmin edici bulmadım televizyonlarda gördüklerimi. Ancak anneannemin evinde bulunan siyah beyaz bir fotoğraf sayesinde (annemin yaşını ortaya çıkarmaya çalışmıyorum yanlış anlaşılmasın oldukça genç görünüyor kendisi) eskiden törenlere oldukça özenildiğini anladım.

Eskiden 23 Nisanlarda çocuk baloları yapılırmış. Her sene yapılan bu balolarda çocuklardan farklı bir karakter olması istenirmiş. O sene annemin kelebek olması istenmiş. Anneannem kız teknik yüksek okulunda öğretmen olduğu için onların okulunda defileler düzenlenirmiş ve anneannem orada ortaya çıkarılan kıyafetlerin her zaman çok güzel olduğundan bahseder. Ancak bu kıyafeti anneannem dikmiş. Dedem ise kanatları tasarlamış. Bence gerçekten çok güzel olmuş.


Annemin ne kadar güzel göründüğünü söylememe gerek yok bence.
Dedemin bir çok mobilya çalışmasının taslağını gördüm ancak bu resmi yıllardır görmeme rağmen tasarımını dedemin yaptığını bilmiyordum.  Mobilya çizimlerinin yanlarına her zaman hangi malzemeden olacağı nereye nasıl şekil verilmesi gerektiği yazılı olur. Bunun için de aynı yöntemi izledi mi bilmiyorum ancak tam da bu sıralar fotoğrafın elime geçmiş olması beni mutlu etti.
Bu arada bu kıyafet çok beğenilmiş ve dedemler onu okula hediye etmiş. Şimdi gel de deme nerede o eski bayramlar...
Heykel taslağı- kenarlarında açıklamaları da bulunuyor


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder